Controale ISU la secțiile ATI din județul Sibiu. Verificările sunt dese și exigente

<p><strong>După ce mai multe incendii au izbucnit la diferite spitale din România, autorităÈile au declanÈat un amplu program de verificare a tuturor spitalelor în care există secÈii ATI</strong>.</p>



<p>Astfel, la nivelul judeÈului Sibiu, echipaje de pompieri ISU vor verifica din 3 în 3 ore: starea instalaÈiilor de oxigen, sistemele de alimentare cu energie electrică, starea hidranÈi lor Èi a stingătoarelor, dar Èi pregătirea personalului medical cu privire la cunoaÈterea protocoalele în situaÈiile de urgenÈă. </p>



<p><strong>În judeÈul Sibiu sunt internaÈi 41 de persoane, dintre care 39 adulÈi Èi 2 copii.</strong></p>



<p><strong>SecÈii ATI COVID-19</strong> sunt la Spitalul JudeÈean, Spitalul Militar, Spitalul de Pediatrie Èi Spitalul Municipal MediaÈ. </p>



<p><em>„Având în vedere situaÈiile de urgenÈă din ultima perioadă în care au fost implicate unităÈi spitaliceÈti pe fondul creÈterii cazurilor Covid-19 Èi dispoziÈiile interne primite din partea Inspectoratului General pentru SituaÈii de UrgenÈă, în mod preventiv, în scopul preîntâmpinării unor posibile pericole care pot genera situaÈii de urgenÈă Èi pot periclita viaÈa pacienÈilor, în această perioadă, echipaje de pompieri militari cu autospeciale de stingere cu apă Èi spumă din cadrul Inspectoratului pentru SituaÈii de UrgenÈă ”Cpt. Dumitru Croitoru” al judeÈului Sibiu, efectuează zilnic , la interval de 3 ore (interval orar 9-21) în mod organizat , activităÈi de recunoaÈtere/verificare la secÈiile ATI ale unităÈilor spitaliceÈti de pe raza judeÈului Sibiu.</em><br /><br /><em>În aceste verificări se asigură prezenÈa persoanelor cu atribuÈii în domeniul situaÈiilor de urgenÈă din cadrul spitalelor, se acordă îndrumare Èi se aduce la cunoÈtinÈa conducerii unităÈillor spitaliceÈti despre neregulile întâlnite pentru a fi remediate.</em>” transmit reprezentanÈii ISU SIBIU</p>



<p><strong>Verificările au drept obiectiv :</strong><br />– Verificarea dotării cu stingătoare Èi hidranÈi interiori;<br />– Verificarea stării de practibilitate a căilor de acces/evacuare Èi deintervenÈie;<br />– Verificarea modalităÈilor de încălzire a spaÈiilor destinate secÈiilor ATI în vederea eliminării mijloacelor de încălzire neomologate din spaÈiile respective;<br />– Eliminarea utilizării tuturor surselor de foc deschis (lumânări, candele, etc)<br />– Verificarea prin vizualizare a integrităÈii instalaÈiilor electrice Èi a existenÈei improvizaÈiilor ori a defecÈiunilor la acestea<br />– Verificarea asigurării permanente a personalului în secÈia ATI Èi a modului de cunoaÈtere de către aceÈtia a modalităÈilor de utilizare a stingătoarelor de incendiu/ celorlalte mijloace de primă intervenÈie, precum Èi a modalităÈilor de evacuare a persoanelor, în special a celor care nu se pot evacua singure;<br />– Aerisirea periodică a spaÈiilor în care există riscul de creÈtere a concentraÈiei de oxigen.<br /><br />Aceste verificări se realizează în mod preventiv Èi nu înlocuiesc obligaÈiile, conform legii, privind apărarea împotriva incendiilor a personalului desemnat cu atribuÈii în domeniul situaÈiilor de urgenÈă din unităÈile spitaliceÈti Èi răspunderea conducerii în cazul producerii unei situaÈii de urgenÈă.</p>