Actualitate

Controale ISU la secțiile ATI din județul Sibiu. Verificările sunt dese și exigente

După ce mai multe incendii au izbucnit la diferite spitale din România, autoritățile au declanșat un amplu program de verificare a tuturor spitalelor în care există secții ATI.

Astfel, la nivelul județului Sibiu, echipaje de pompieri ISU vor verifica din 3 în 3 ore: starea instalațiilor de oxigen, sistemele de alimentare cu energie electrică, starea hidranți lor și a stingătoarelor, dar și pregătirea personalului medical cu privire la cunoașterea protocoalele în situațiile de urgență.

În județul Sibiu sunt internați 41 de persoane, dintre care 39 adulți și 2 copii.

Secții ATI COVID-19 sunt la Spitalul Județean, Spitalul Militar, Spitalul de Pediatrie și Spitalul Municipal Mediaș.

„Având în vedere situațiile de urgență din ultima perioadă în care au fost implicate unități spitalicești pe fondul creșterii cazurilor Covid-19 și dispozițiile interne primite din partea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, în mod preventiv, în scopul preîntâmpinării unor posibile pericole care pot genera situații de urgență și pot periclita viața pacienților, în această perioadă, echipaje de pompieri militari cu autospeciale de stingere cu apă și spumă din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu, efectuează zilnic , la interval de 3 ore (interval orar 9-21) în mod organizat , activități de recunoaștere/verificare la secțiile ATI ale unităților spitalicești de pe raza județului Sibiu.

În aceste verificări se asigură prezența persoanelor cu atribuții în domeniul situațiilor de urgență din cadrul spitalelor, se acordă îndrumare și se aduce la cunoștința conducerii unitățillor spitalicești despre neregulile întâlnite pentru a fi remediate.” transmit reprezentanții ISU SIBIU

Verificările au drept obiectiv :
– Verificarea dotării cu stingătoare și hidranți interiori;
– Verificarea stării de practibilitate a căilor de acces/evacuare și deintervenție;
– Verificarea modalităților de încălzire a spațiilor destinate secțiilor ATI în vederea eliminării mijloacelor de încălzire neomologate din spațiile respective;
– Eliminarea utilizării tuturor surselor de foc deschis (lumânări, candele, etc)
– Verificarea prin vizualizare a integrității instalațiilor electrice și a existenței improvizațiilor ori a defecțiunilor la acestea
– Verificarea asigurării permanente a personalului în secția ATI și a modului de cunoaștere de către aceștia a modalităților de utilizare a stingătoarelor de incendiu/ celorlalte mijloace de primă intervenție, precum și a modalităților de evacuare a persoanelor, în special a celor care nu se pot evacua singure;
– Aerisirea periodică a spațiilor în care există riscul de creștere a concentrației de oxigen.

Aceste verificări se realizează în mod preventiv și nu înlocuiesc obligațiile, conform legii, privind apărarea împotriva incendiilor a personalului desemnat cu atribuții în domeniul situațiilor de urgență din unitățile spitalicești și răspunderea conducerii în cazul producerii unei situații de urgență.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *